31 mayo 2009

Finalmente, Vallejo : O piloto lucense (Porsche 911 GT3) proclamouse vencedor desta emocionante edición do Rallye Rías Baixas

VIGO/PONTEVEDRA (MORRAZO-tribuna) .-Facía trece anos que un piloto galego non subía todo o máis alto do podio do Rallye Rías Baixas, había trece anos que Sergio e Diego Vallejo non gañaban en Vigo, e foi hoxe, na 45 edición do Rallye Rías Baixas Vodafone Gran Premio Turismo de Vigo cando se rompeu o maleficio, cando os afeccionados galegos puideron gozar coa vitoria final do piloto lucense. E non foi fácil xa que os problemas, as adversidades, as penalizaciones e as averías mantiveron á expectativa a todos ata o último tramo, o de Mondariz, onde Sergio Vallejo (Porsche 911 GT3) marcou o mellor tempo e sentenciou esta proba puntuable para o Campionato de España de Rallyes. O segundo posto foi para Miguel Fuster (Porsche 911 GT3), que se mantén líder do Campionato de España, mentres que a terceira posición foi para a @mozo Xevi Pons (Mitsubishi Lancer Evo X).

O Rallye comezou ben para Sergio e Diego Vallejo que marcaron o mellor tempo nos tres primeiros tramos (Samil, As Neves e Covelo), o que lles serviu para empezar a marcar distancias cos seus principais rivais, neste caso Miguel Fuster que se poñía a máis de vinte e cinco segundos dos lucenses e Xevi Pons (Mitsubishi Lancer Evo X), que deu a sorpresa logrando a vitoria na segunda pasada polas Neves. Pero isto non foi máis que un toque de atención para os lucenses que se puxeron as pilas e marcaron o mellor tempo no quinto tramo (Covelo), mentres no sexto foi o líder do Campionato de España de Rallyes o que facía parar antes o crono na liña de meta. E todo iso nun tramo duro, onde a calor era o principal adversario para os participantes que comezaban a ter problemas de freos, cos neumáticos que perdían adherencia… Menos mal que chegaba a hora da comida e xa se podían arranxar todos os problemas mecánicos no parque de asistencia. Aínda así varios foron os pilotos que se viron obrigados a abandonar. Unha mágoa.
A xornada vespertina comezou como acabara a matutina, con dominio de Sergio Vallejo, que de novo volvía marcar o mellor tempo, nesta ocasión na segunda pasada por Fornelos e na primeira por Ponteareas, o que lle permitía seguir aumentando a brecha con Miguel Fuster. O piloto alicantino ademais de estar centrado en alcanzar a primeira posición tamén tiña a súa particular loita con Xevi Pons para que non lle arrebatase o segundo posto, algo que ao final non sucedeu, aínda que o piloto catalán intentouno.
Pero as sorpresas, a maioría dos problemas e averías aínda estaban por chegar e fixérono todas xuntas, nun tramo, o noveno, o de Mondariz, no que o mellor tempo márcoo Enrique García Ojeda (Subaru Impreza WRX STI). O piloto cántabro, a pesar do triunfo, non conseguía escalar posicións na xeneral na que estaba cuarto e da que non se moveu.
Mentres as alegrías eran para Ojeda, os problemas axexaban a Miguel Fuster, que realizou un trompo debido a un problema cos neumáticos o que lle obrigou a cruzar marcha atrás a liña de meta, e Sergio Vallejo, que rompeu un palier, e só puido marcar o sétimo tempo. Malia iso o piloto lucense continuaba líder na xeral, pero o que non sabía el era que os seus problemas non fixeran máis que empezar e é que a chegada ao parque de reagrupamiento non foi fácil, había unha gran tensión por se chegaría, se o faría en tempo. Ao final tras unha tensa espera, unha parada e unha entrada lanzada o piloto lucense logrou chegar ao parque de reagrupamiento e despois ao de asistencia, onde lle solucionaron o problema mecánico. Aínda así, Sergio e Diego Vallejo saíron con tres minutos de atraso sobre o seu horario cara ao penúltimo tramo do día, o de Ponteareas, o que ía carrexarlles unha penalización de trinta segundos. Pendentes aínda da decisión da organización os pilotos afrontaron os últimos dous tramos do día (Ponteareas e Mondariz), onde Sergio Vallejo consciente do que se xogaba voou sobre o asfalto conseguindo marcar o mellor tempo e aventajar a Miguel Fuster en case corenta segundos. Segundos que ao final quedáronse en 9.7, confirmada a penalización, pero que lle serviron para darlle o triunfo no Ralley Rías Baixas Vodafone e para rememorar o triunfo de fai 13 anos, en 1996, naquela ocasión a mans dun ZX 16 V.
Mentres, a quinta posición foi para Alberto Monarri (Mitsubishi Lancer Evo X), seguido por Álvaro Múñiz (Mitsubishi Lancer Evo X) e Xavier Lujua (Mitsubishi Lancer Evo X).
Tamén hai que destacar a mala sorte que tiveron dous pilotos galegos Pedro Burgo (Mitsubishi Lancer Evo X) e Alberto Meira (Mitsubishi Lancer Evo X), que tiveron moitos problemas cos seus coches e non puideron deleitar aos afeccionados co bo facer que eles teñen. Así, ao final undécimo e décimo respectivamente.

Na Mitsubishi Evo Cup o triunfo foi para Xevi Pons, que non tivo problemas para superar aos seus rivais, así o seu máis inmediato perseguidor Alberto Monarri, estaba a máis de dous minutos e Álvaro Múñiz a case catro minutos.
Esteban Vallín foi o vencedor no Trofeo Suzuki Swift, o que lle permite manter este posto privilexiado na clasificación xeral. O segundo en Vigo foi Pablo Pazó e o terceiro Pablo Rei.
Máis igualada estivo a loita no Grupo N, na que o primeiro foi Xevi Pons (Mitsubishi Lancer Evo X), que ademais segue liderando a clasificación xeral, seguido de Enrique García Ojea (Subaru Impreza WRX STI), que foi segundo en Vigo, mentres que a terceira praza foi para Alberto Monarri (Mitsubishi Lancer Evo X).

Moito calor e máis público
Se por algo se caracterizou esta edición do Rallye Rías Baixas Vodafone foi polas altas temperaturas que azotaron esta zona durante todo o día, unhas temperaturas que chegaron a superar os trinta grados nas horas centrais do día e que foron un gran obstáculo para os pilotos, que vían como os freos quentábanse, como os neumáticos perdían adherencia… Pero o que non foron foi impedimento para que os afeccionados abarrotasen as estradas, os arcenes, todos os sitios habilitados para poder presenciar a proba… Uns afeccionados que se portaron correctamente e que cando a organización solicitou a súa colaboración, xa que a segunda pasada por Ponteareas puido anularse, responderon con prontitude e facendo o que se lles pedía. Chapeau por eles.

Entrega de premios
A cerimonia de entrega de Trofeos contou coa presenza da delegada da Xunta de Galicia en Vigo, Lucía Molares, o responsable de deportes da Diputación de Pontevedra, José Enrique Sotelo, o tenente de alcalde do Concello de Vigo, Santiago Domínguez, o concelleiro de deportes do Concello de Vigo, Xabier Alonso, o ex campión do mundo de rallyes, Luís Moya, e os representantes dos principais patrocinadores do Rallye, VODAFONE, CAIXANOVA, FARO DE VIGO, IFEVI E COCA COLA.
Presenciando esta 45ª edición do Rallye Rías Baixas estivo tamén o presidente da Real Federación Española de Automovilismo, Carlos Gracia.